Deze 8 tot 11 families vormen het wereldwijde private bankenkartel

Het is hier al eerder aan de orde gekomen hoe ons geldsysteem een soort gecentraliseerd monopolie is gecontroleerd door de private internationale banken-elite. In onderstaande documentaire van PressTV wordt dit tot in de details uitgelegd. Ze maken duidelijk hoe groot de macht van dit kartel eigenlijk is en daarbij worden de belangrijkste namen en families genoemd die dit kartel vormen.

Een mooie afbeelding van het private internationale bankenkartel als veelkoppig monster. Hier in gevecht met president Jackson van de VS die daar de centrale bank voor de FED ontmantelde.

A look at the International Banking Cartel led by the Bank for International Settlement (in Basel, Switzerland) known as the bank of central banks (58 central banks) and The US Federal reserve System. Also a look at banking tycoons: from the Rothschild family in Europe to JP Morgan and others in the US. How banks not only control governments but also appoint politicians through huge campaign donations. Governments at the service of the major banks, the best example: the Obama administration and the history’s biggest bail out of the same institutions that caused the Great Recession.


De volgende familienamen worden onder meer genoemd in bovenstaande documentaire, we hebben doorgelinkt naar de wikipedia pagina’s zodat mensen wat meer van deze families te weten kunnen komen als ze dat willen:

-) The Rothschilds,
-) The Rockefellers,
-) The Morgans,
-) The Windsors (Engelse koningshuis),
-) The Savoys,
-) The Kuhn Loebs,
-) The Warburgs,
-) The Lehmans,
-) The Lazards,
-) The Israel Moses Seifs,
-) en tot slot The Goldman Sachs.

Bovenstaande documentaire haalt veel informatie uit het boek: Big Oil & Their Bankers In The Persian Gulf: Four Horsemen, Eight Families & Their Global Intelligence, Narcotics & Terror Network geschreven door Dean Henderson.

In dat boek wordt dit verhaal tot in details uitgelegd met een enorm aantal bronnen waarop je verder je eigen onderzoek op kunt gaan doen. Henderson zegt dat dit private bankenkartel naast de controle over de meeste geldsystemen en dus de overheden die van die geldsystemen gebruik maken, zij ook de handel in olie, wapens, de internationale drugshandel en geheime diensten in handen hebben… Misschien dat dat verklaard waarom het leger van de VS de opium plantages in Afghanistan stonden te beschermen en het zou ook de beschuldigingen dat de CIA een hoofdrol lijkt te spelen in internationale drugshandel verklaren. En de banken spelen dan weer een handige rol in het witwassen van dat drugsgeld.

Het private internationale bankenkartel zou naast de controle over de meeste geldsystemen (en dus overheden) ter wereld ook de wapenhandel, oliehandel en drugshandel onder controle hebben.

Een mooi stukje informatie om eens diep over na te denken en wellicht eens door te mailen. Het moge duidelijk zijn dat Europa momenteel ook middenin een nieuw soort manipulatie van deze mensen zitten. De Euro als eerste stap om de controle over het geldsysteem van 17 landen te centraliseren en nu worden die landen netjes uitgeknepen door ze allemaal telkens verder te laten verdrinken in een schulden moeras. Waardoor er telkens meer rentebetalingen over deze schulden naar deze private banken gaan en overheden de sociale voorzieningen in hun landen telkens verder afbreken.

Op de hoogte blijven van nieuwe berichten? Like ons op Facebook en/of volg ons op Twitter!
Een nieuw gezichtspunt leren kennen, iets geleerd en/of gelachen? Overweeg een donatie/vrijwillig abonnement.

Aanverwante artikelen en informatie:
-) De opkomst van één globaal financieel wereldrijk
-) Het bankenkartel – Wij Worden Wakker
-) Update – Hoe eerlijk is ons huidige economische systeem eigenlijk?
-) Bewustzijn over het bankensysteem groeit wereldwijd
-) De top van de geldpiramide, de Rothschilds

Op het internet hebben de lezers de macht. Zij bepalen welke informatie de wereld rond gaat! U bent zich er misschien niet van bewust, maar als elke lezer een link stuurt naar 3 geïnteresseerde personen, dan zijn er maar 20 stappen nodig om 3,486,784,401 mensen te bereiken! Wil je dat zien gebeuren? Gebruik je macht! 

Dit stuk mag dan ook vrij door iedereen overgenomen worden op websites, blogs, of om door te sturen aan familie, vrienden, kennisen, collega`s, etc. Graag zelfs hoe meer mensen dit weten hoe beter. Zet a.u.b. wel de bron erbij zodat mensen zich er verder in kunnen verdiepen als ze willen.Spreading-the-Word

 

62 gedachten over “Deze 8 tot 11 families vormen het wereldwijde private bankenkartel

    1. Douwe Bericht auteur

      Helaas je link doet het niet. Het is overigens zeker niet nieuw, sommige van deze families zitten al sinds de 16de eeuw in dit kartel. Dat maakt het wellicht wel des te belangrijker dat we dit nieuws blijven delen en verspreiden, want er zijn in mijn ervaring maar weinig mensen die goed inzicht in dit private internationale bankenkartel hebben.

  1. Lacsap

    “In de Verenigde Staten ging kort na de aanslag van 11 september 2001 het verhaal dat Osama bin Laden een groot aandeel van de productie van Arabische gom in Soedan in handen zou hebben, en dat men daarom producten met Arabische gom zou moeten boycotten. Voor Coca Cola is Arabische gom een onmisbaar ingrediënt.” https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_gom

  2. Kristof

    Hoe kun je met een mechanisme een ‘macht’ veinzen zonder verantwoording hiervoor af te leggen ?
    Nog straffer, hoe kun je een ander verantwoordelijk stellen voor de fouten waar je zelf ten allen tijde verantwoordelijk voor bent ? Dus ik ben niet verplicht om een lening aan te gaan noch dat ik verplicht ben om te gaan werken om andermans schulden af te lossen !!

    Bedoel daarmee als je de wereld toch in de greep houdt van ‘geld uit niets’ en je beweert dan eigenaar te zijn van alles wat op deze planeet bevindt, je daartegenover op zijn minst een beheer hebt waarbij de echte eigenaars van die woningen gedurende jaren kunnen veranderen van eigenaar door verkoop op eender welke wijze, dus dat de werkelijke ‘eigendomspapieren’ hierin tekortschieten, om überhaupt een woning te kunnen verkopen als eigenaar van die woning.

    Dus stel dat de vernoemde familie’s heel wat huizen opkopen om daar appartementsgebouwen neer te poten ? Of stel dat de werkelijke eigenaars hiervan bij de familie’s behoren, veronderstel ik ook dat het onmogelijk is 5 huizen te bezitten voor 1 rijke stumpert die dat toevallig zonder pardon rechtstreeks kunnen betalen ? Dan moet je toch op zijn minst beginnen afvragen hoe ze er in slagen dat ze heel wat vastgoed opkopen en dat dan gedurende jaren verwaarlozen, snap je hiervan de clue ?

    Groeten

    1. Douwe Bericht auteur

      Nee, ik snap niet wat je bedoelt, en waarom zou je je met huisjes bezighouden als je gewoon hele overheden kunt uitmelken door hun geld te lenen tegen rente waarbij die overheden vervolgens de rente via de belastingen uit hun volk persen. 🙂

      Heb je de documentaire bekeken die staat gelinkt, die legt heel helder uit hoe de vork in de steel zit. Hele landen worden door dit kartel jaarlijks uitgemolken.

      1. Kristof

        Hmm, oke, das aanvaardbaar jouw argument.

        Maar ik had het over het feit hoe geld gecreëerd wordt via het kopen/verkopen van huizen, ook al ben je daar niet mee bezig…per keer dat een burger een lening aangaat, betaal je twee keer het nominale bedrag terug aan de geldschieter, de rente op de lening die jij persoonlijk aangaat en de rente via je belastingen voor de collectieve schulden van de overheid…so what ?

        Groeten

        1. Douwe Bericht auteur

          Mee eens dat is ook te absurd voor woorden hoe dat nu gaat met hypotheken.

          Maar vergeet niet dat dat proces ook zo werkt voor overheden die geld met miljarden tegelijk lenen bij dit private bankenkartel. Ook dat wordt uit het niets in de vorm van schuld geschapen alleen gebruikt een overheid haar dwang en geweld om belastingen te innen om de rente hierover terug te betalen aan deze bankiers.

  3. Douwe Bericht auteur

    http://langleveeuropa.nl/2014/10/nl-overheid-doet-zaken-met-rothschild-blackrock-jpmorgan-chase-lazard-ubs-en-goldman-sachs/

    NL overheid geeft toe, doet zaken met Rothschild, BlackRock, JPMorgan Chase, Lazard, UBS en Goldman Sachs

    De foutste grootheden, de grootste foutheden, uw volksvertegenwoordigers doen graag zaken met ze. Je ziet het niet vaak, ze geven het ook niet graag toe, maar zowaar wordt het vandaag een keer benoemd:

    Voor advies bij het verkopen van staatsbelangen in banken en verzekeraars heeft het ministerie van Financiën vooral beroep gedaan op financiële instellingen die excessieve bonussen betalen. Die zitten ver boven de normen die Nederlandse banken aan bonussen nog mogen geven.

    Vervolgens noemt het artikel welke van de grootste en meest foute internationale bankiers zaken doen met de Nederlandse overheid. Het is een bijzonder rijtje: Rothschild, BlackRock, JPMorgan Chase, Lazard, UBS en Goldman Sachs.

  4. Swoop

    Geld is een wapen
    Om vrijheid te kapen
    Van mensen in de straat
    Beheerst door de staat
    De staat is van de bank
    Wat een teringstank
    Van corruptie op grote schaal
    Dat vinden we normaal
    Geld is macht
    Macht is geld
    Geld is slavernij
    Niemand is meer vrij
    We worden ge-indoctrineerd
    Er word alleen geleerd
    Om mensen te bedriegen
    De rijken die ons voorliegen
    Prijzen die stijgen
    Voor meer geld hetzelfde krijgen
    Zijn slaven van de staat
    Regering die praat
    We willen meer productie
    Van de man in de straat
    Werken tot je dood
    Staan steeds in het rood
    Hebben schulden bij de vleet
    Interesseert ze toch geen reet
    De bank die pakt zijn rente
    Van geld wat niet bestaat
    Cre-eert zo een eindeloze kring
    Van geld dat word vermeerdert
    Geeft bestaan aan dat duivelse ding
    Wat is nu de moraal?
    De staat die plukt ons kaal!!!!!!!!!!!!!!!

    1. bernadette

      Swoop ,
      Mooi weerlegt .
      Maar we gaan langzaam – aan afscheid nemen van het bovengenoemde wereldbeeld.
      De oude wereld gaat verdampen in een nieuwe tijdspanne ..
      Een nieuw tijdperk waar wij mensen het gaan overnemen van de nog huidige macht structuur.
      Mensen ontwaken en gaan NIET meer stemmen op de parasitaire politieke partijen.
      Dus niet alleen in Nederland , maar alle landen zijn daar mee bezig.

      Wat de commerciële Banken betreft , die kunnen ook verdwijnen .
      Want de Blije Bank / voor mensen en door mensen heeft inmiddels een Bankvergunning aan gevraagd
      bij de Nederlandse bank , dus die zit er aan te komen ;
      Schaf ook 1 Eeuwigdurend Ledencertificaat aan , dan ben je zelf ook mede aandeelhouder van deze bank , en het Eeuwigdurende Ledencertificaat is via erfrecht overdraagbaar op je erfgenamen

      Lezingen in Eindhoven

      Gezond Verstand Avond / Gezond Verstand Middag (GVA/GVM)

      Dit zijn lezingen die maandelijks gegeven worden op een vast dagdeel per maand. Ze gaan over uiteenlopende onderwerpen, maar zullen altijd te maken hebben met: voeding, gezondheid, maatschappij of ecologie.

      Er worden landelijk op meer dan 80 locaties ‘Gezond Verstand lezingen’ georganiseerd. Al die locaties werken onder de vleugels van stichting Gezond Verstand Avonden. Lees er meer over op gezondverstandavonden.nl. Misschien is er wel een locatie bij jou in de buurt. Of misschien wil je graag zelf een locatie oprichten en lezingen organiseren. Vrijwillige hulp om deze stichting bij haar groei te helpen is ook welkom. Neem daarvoor via bovengenoemde website contact op met oprichtster Anneke Bleeker.

      Nieuwsbrief
      Wilt u 1 à 2 maandelijks op de hoogte gehouden worden van de lezingen die ik organiseer, dan kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief bij: ecotarius@hotmail.com

      Agenda voor 2016

      • Zondagmiddag 18 september – Be the Change – Een betere wereld, dat ben jij!

      2 prachtige lezingen over een betere wereld… (14.00 – 18.00u)

      Be the Change lezing 1:

      John van den Bosch: “Hoe kunnen we onze onafhankelijkheid en zelfbeschikking vergroten?”

      Deze lezing is een vervolg op de lezing: “Hoe deze wereld werkelijk geregeerd wordt en door wie en waarom…..!” In deze lezing wordt stap voor stap ingegaan op de mogelijke oplossingen om ons onder het juk van de moderne slavernij uit te werken. De volgende onderwerpen zullen aan de orde komen: – de rol van angst. – hoe kom ik aan goede informatie: Mainstream Media vs. Alternatieve media – je eigen energievoorziening – verantwoord kopen – de alternatieven voor ‘de bank’ – ‘vertrouwelijk’ communiceren – je eigen voedsel voorziening vs. de supermarkt – de leugens in de heersende religies vs. het alternatief – onderwijs nader bekeken met alternatieve mogelijkheden – massa entertainment nader bekeken – gezondheid en gezondheidszorg nader bekeken – soevereiniteit en het juk van de overheid – Samenwerken in een Coöperatie.

      Be the Change lezing 2:

      Ronald Bernard: “Baas in eigen bank, voor welvaart en welzijn”
      Voor een Rechtvaardige samenleving en Gezonde economie

      Wist u dat er een stille (r)evolutie gaande is? Met een bank in bezit, hebben burgers de touwtjes weer in eigen handen. Wie de geldstromen beheerst, bepaalt veel in de samenleving. Ronald zal tijdens deze boeiende lezing laten zien, hoe het huidige bankensysteem werkt. We volgen het spoor van geld en komen bij oorzaken en een waarheid die tegen het onwerkelijke aanligt.

      Hij gaat uitleggen hoe we een verandering kunnen bewerkstelligen. Het geeft blij nieuws en uitzicht op positieve veranderingen, voorspoed en welzijn voor onze toekomst, kinderen, economie, natuur, milieu en meer. De Blije B is een burgerinitiatief van professionals. Het is van, voor en door mensen! Bij 10.000 leden wordt de bankvergunning aangevraagd.

      Meer informatie: http://www.deBlijeB.nl

      https://www.youtube.com/watch?v=qYzP_lQHRSM

      https://www.youtube.com/watch?v=CJpY8Jn2UtM

      Dus ..Swoop 🙂 je kan hier op een positief gedicht gaan creëren 🙂 🙂

      1. Wat is waar

        Als geld een machtsmiddel is, dan moet je helemaal geen geld meer willen.

        Alles in deze wereld ontstaat uit liefde of uit angst. Geld is duidelijk een produkt geboren uit angst. De angst om niet te krijgen wat je denkt dat je toekomt. Wantrouwen in andere mensen.

        Gezinsleden vragen aan elkaar ook geen geld als ze wat voor elkaar doen. Want je helpt elkaar omdat je van eelkaar houd. Waarom zou dat in een groter verband (samenleving ) niet kunnen. Komt dat soms omdat we te weinig liefde voor elkaar hebben, elkaar niet genoeg vertrouwen??

        1. Aladin

          Wat is waar, Ja, als mensen dingen tegen hun zin moeten doen heet dat ‘werken’. Iemand die veel dingen tegen zijn zin moet doen vindt dat ‘ie daar een hoge(re) financiele vergoeding voor moet krijgen.
          Als iedereen gaat doen, waar hij gelukkig van wordt (vanuit passie en interesse etc.) kun je geld inderdaad afschaffen.
          Het vreemde is dat iedereen diep van binnen best wel weet hoe het zit maar weinig mensen handelen er ook naar. Komt het pas als ze door het leven getekend zijn, als ze alle illusies kwijt zijn, na een burnout of hartaanval…

  5. bernadette

    Ja..Aladin ..watiswaar.

    We weten allemaal dat we in een systeem geboren zijn ,dat niet klopt.
    Mensen die bijv. in het amazone gebied geboren zijn , leven, eten van moeder aarde.
    Zij hebben geen geld , hebben geen Pinautomaat nodig , hun leven hangt niet af van geld,
    papieren administratieve rompslomp enz…

    https://www.youtube.com/watch?v=t9ppv6SIsOM

    Om ons vrij te maken als loonslaven , is men nu bezig om in alle landen het Basisnkomen
    te gaan introduceren , ook Canada en Australië zijn er mee bezig , dus Europa volgt daar in mee.

    https://www.youtube.com/watch?v=UrLngK5vtDg

    Als dat eenmaal wereldwijd in 2018 van kracht gaat, hoeven de mensen geen verplicht werk meer
    te verrichten , en hebben de mensen de vrijheid om zelf hun talenten te ontplooien , en zo elkaar in de samenleving te helpen met onderlinge harmonieuze ondersteuning , waar dat nodig is .

    Hier wordt uitgerekend wat onze maandelijkse lasten nu al zijn .
    Met ruim 1500,00 per maand (geld komt uit het niets) kan een ieder boven de 18 jaar zijn leven
    bekleden op een manier die hij / zij zelf wenst vanuit passie en interesse, dus iedereen kan dan inderdaad gaan doen waar hij gelukkig van wordt ;

    http://basisinkomenpartij.nl/?page_id=4146

    Deze maand September worden ook hier in Nederland bijeenkomsten gehouden , om mensen
    hiermee bekend te laten worden.

    Kijk hier of je dichtbij zijnde gemeente erbij zit.
    Anders introduceer je dat zelf verder in je nabijheid ;

    http://basisinkomen.net/obi/calendar/

  6. Wat is waar

    /////Om ons vrij te maken als loonslaven , is men nu bezig om in alle landen het Basisnkomen
    te gaan introduceren , ook Canada en Australië zijn er mee bezig , dus Europa volgt daar in mee.////

    Basisikomen maakt je afhankelijk van degene die het basisinkomen beschikbaar stelt. Dat betekent dat relatie ongelijk, machtsongelijkheid, en dus geen vrijheid. Freedom is an other word for nothing left to lose. Met andere woorden ongelijkheid en afhankelijkheid betekend dat het niet voortkomt uit onvoorwaardelijke liefde. Dus is er ergens nog angst in het spel.

    ////Als dat eenmaal wereldwijd in 2018 van kracht gaat, hoeven de mensen geen verplicht werk meerte verrichten , en hebben de mensen de vrijheid om zelf hun talenten te ontplooien , en zo elkaar in de samenleving te helpen met onderlinge harmonieuze ondersteuning , waar dat nodig is .////

    En wie moet het werk dan doen wat niemand leuk vind?

    /// Met ruim 1500,00 per maand (geld komt uit het niets) kan een ieder boven de 18 jaar zijn leven///

    Geld is in principe een vergelijkingsmaatstaf voor geleverde arbeid. Als niemand meer arbeid verricht is geld niets meer waard.
    Er is genoeg plee-papier waar geld op gedrukt staat, maar je kunt er alleen maar je k*nt mee afvegen. Met andere woorden er zijn nog wel een paar randvoorwaarden voordat iets als betaalmiddel wordt gezien. En degene die de randvoorwaarden bepaald heeft macht over degenen die het accepteren. Wederom een blijk van liefdeloosheid.

  7. Hans

    Zelf-verantwoording, Zelf-verantwoordelijkheid..
    Waarom blijft dit zo moeilijk te doorgronden en te accepteren?
    Zelfs in dit uur van ontwaking waarin zo duidelijk wordt voor een ieder wat de gevolgen zijn van afhankelijkheid, verwachten en medecreëren we de volgende vorm van afhankelijkheid met alle gevolgen van dien.
    Verdiep je in de machtsstructuren, de bronnen van de macht, de oorsprongskrachten en invloeden van de macht.
    Verdiep je in wie en wat de mens in zijn oorsprong is, ga op onderzoek, stel jezelf de vragen ipv een andere autoriteit hoe liefdevol, spiritueel en heilig dan ook.
    We zijn allemaal zo overtuigd dat we 1 zijn, facetten van het AL etc.. en wat doen we weer?

  8. bernadette

    tja..wat is waar.

    Of men het nu toch landelijk gaat invoeren .
    Stel nu dat in bijv. in jou gemeente alle mensen het gewoon maandelijks krijgen.
    Zou jij het dan als enige weigeren ?

    In principe krijgen de mensen die nu een WAO , AOW, WIA ,WAJONG , PENSIOEN, WERKELOOSHEIDSUITKERING maandelijks op hun bankrekening krijgen gestort ,
    die leven NU toch ook ervan , van hetzelfde systeem .
    Waar zouden die anders hun levensonderhoud van moeten betalen ?
    Het niet bestaande digitale – virtuele geld wordt gewoon op hun bankrekening gezet uit het niets 🙂
    Dus al die ingewikkelde uitkeringen komen te vervallen en het Basisinkomen komt daarvoor in de plaats
    En…we kunnen daarbij toch Lief zijn voor elkaar ?

    Hier de Griekse ex Minister van financiën ;
    Ik mag hem wel ..heb een goed gevoel bij hem ( géén EGO masker)
    Hij zou de perfecte president voor USA kunnen zijn.
    Een frisse Breese door Amerika 🙂 Alle acterende muppets van het wereldtoneel.
    Luister maar een rustig naar zijn uitleg.
    Ben benieuwd wat je er van vindt .. wat is waar

    https://www.youtube.com/watch?v=B1eOVU61mZE

    Today it`s not a dream anymore, Finland , Alaska already approved the basic income.
    Hier heb je ook wat uitleg ,
    Toch ook mooi om de criminaliteit alom te minimaliseren , geen zakkenrollers e.d meer ?

    https://www.youtube.com/watch?v=Iw9wS3mN-0Y

  9. Marcel

    Hans,

    Zonder de eigen verantwoordelijkheid komt het ook goed.
    Dit gevangenis systeem zet steeds meer mensen op straat en komen buiten het gevangenis systeem.

    Dus als we maar flink doorgaan zo, vreet het systeem zichzelf op.

    Er zitten scheuren in en die repareren we met dezelfde scheuren filosofie.

    Allemaal in dienst voor het kapitaal,want die vinden dit syteem zo goed.

  10. bernadette

    Trouwens wat krijgen al die parasiterende presidenten , de EU-Brussel niets nutters
    maandelijks / jaarlijks uitgekeerd ? GRATIS
    Oranjes de gehele koninklijke aanhang jaarlijks uitgekeerd ? GRATIS
    Wat krijgen de politieke marjonet puppets maandelijks uitgekeerd en met wachtgeld in ruste gezet.
    Wat krijgen al die directeuren van liefdadigheidfondsen / stichtingen jaarlijks uitgekeerd ? GRATIS
    Bankdirecteuren een gigantische jaarlijkse bonus erbij.
    Door wie worden die onderhouden ?
    Dat kost ons miljoenen , en heeft al jaren miljarden gekost ..door de loonslaven opgehoest , uitgezweet.
    Is dat Liefdesvol of Liefdeloosheid ?
    En wij mensen miertjes … gaan discussiëren over 1500,- eurootjes in de maand om rond te komen.

    Universum stem komt innerlijk binnen … HET KOMT ZOALS HET KOMT

    1. Wat is waar

      Bernadette, je bedoelt het zo goed en je wilt het zo graag, maar dat is geen maatstaf voor het universum/god. De maatstaf is liefde en alleen liefde. En geen mengvorm van liefde en angst. Daarmee loop je een echte oplossing voor de voeten.

      Als je graag iets wilt verwezen lijken in deze wereld is dat je verlangen. (desire)
      Formuleer je intentie (b.v. een rechtvaardiger wereld) elke dag opnieuw. (intension)
      Accepteer wat er op je pad komt, ongeacht of dat overeen komt met de oplossing die je zelf hebt bedacht (allowance). Tenslotte moet je je overgeven aan gods wil zodat door jou zijn oplossing werkelijkheid wordt (surrender).
      Je hoeft dus zelf niets te bedenken alleen maar zorgen dat je intentie je doel duidelijk is en dat je god niet in de weg gaat lopen door je eigen oplossing na te streven, maar hem vraagt waarmee jij dienstbaar kunt zijn.

      Earl Purdy 031715 – BE A MASTER OF ALLOWANCE
      https://www.youtube.com/watch?v=gOT7-oPG5_s

        1. Wat is waar

          Sorry Bernadette, ik val er bij in slaap. Niet als vroeger in de kerk. Voor mij is het net een moderne dominee. “Prachtige verhalen “, prachtige voorbeelden, maar ik kan er niets mee. Wat al die predikers missen zijn direct toepasbare voorbeelden uit het leven gegrepen.

          Zoals Pudy zegt; Je hoeft het niet te geloven, hoeft het niet te accepteren, je hoeft het niet te omarmen, je mag het zelfs actief bestrijden, als je de lessen maar toepast. Want dan zul je vanzelf merken dat het werkt. En ik kan alleen maar beamen Het werkt!!!!

          Maar ieder zijn eigen leermeester. Ook al spelen ze dezelfde muziek, ik houd meer van een uitbundige soul of een folk of punkrock uitvoering.

          1. bernadette

            Af en toe ergens bij in slaap dutten ,. is okay niet waar, .wat is waar 🙂
            Jij houd ook van uitbundige soul ?

            Nou ..hier heb ik Early Purdy (Ricky Jamesy) voor je .

            The vibrations are right.
            Open op your heart and ..Glow

            Instrumentaal ..beautyfull when you Glow
            Lekker hard zetten , the power is in you .
            Eerst even een Ego voorafje en dan vliegen de hart vonken er van af .

            https://www.youtube.com/watch?v=BFe4BMgcSd0

            Especially for you 🙂

  11. Marcel

    @Hans

    Wat doe jijzelf precies die wijsheid, want aan de hand van je reactie ,
    zie ik jou in een plaggenhut in het bos, los van geld en het systeem zelfvoorzienend leven.
    Typend op een laptop, dat dan weer wel..

    Kan je wat duidelijker aangeven wat je bedoelt?

    1. Hans

      Er staat op deze site een schat aan informatie uit diverse bronnen over hoe deze werkelijkheidsbeleving wordt gecreerd, zijn hoedanigheid, hoe het zich manifesteert, wat de rol van de mens hierin is enz.
      “Los van de maatschappij” is geen kwestie van een plaggenhut maar een kwestie van zelfrealisatie en zlefverantwoordelijkheid, Zelf-bewustwording.
      Verdiep je in de materie van creatie, van metafysica en kwantumfysica naast spiritualiteit.
      Onderzoek de relatie tussen de mens, zijn vermogen tot creatie, beleving en zijn invloed op de manifeste werkelijkheid.
      De werkelijkheid zelf trachten te veranderen binnen diezelfde werkelijkheid is geen fundamentele verandering.
      De sleutel tot daadwerkelijke verandering ligt besloten in de mens, zijn identificatie en zijn vermogen tot handelen en beleven daaruit.

      1. bernadette

        Hans ,

        Zelf -bewustwording ..correct
        De sleutel tot daadwerkelijke verandering ligt besloten in de mens, zijn identificatie en zijn vermogen tot handelen en beleven daaruit.

        Vanuit dat perspectief , dat vermogen zie je de mensen één worden met elkaar ,
        zoals de 6 maanden durende Nuit Debout in Frankrijk .

        https://www.youtube.com/watch?v=UQaOGTr0VCU

        Het loopt zoals het loopt .

        Ook in Solidariteit met mensen die moeten vluchten uit andere landen.
        Is deze vluchtelingen ontvangen met Liefde

        https://www.youtube.com/watch?v=kWhZLZUm7Qk

  12. Aladin

    Het grote probleem nu op aarde is dat de mens dommer, onbewuster is dan ooit daarvoor. Er is geen evolutie gaande maar een devolutie. We nemen geen verantwoordelijkheid meer voor de aarde en voor medemensen. De Native volkeren wisten en weten dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten… en waren zuinig op alles wat leeft. De rivieren de lucht en de grond waren heilig. Gebruik alleen wat je nodig hebt om te leven en verder niet. Spiritualiteit stond en staat voor hen op de eerste plaats…weten wie, wat, waar en waarom je hier bent.

    Hoe is het zo mis gegaan?
    Met de ‘ontdekking’ van Amerika begon alle ellende. En onze jongens van de VOC deden ook graag mee.
    De grootste genocide uit de geschiedenis waar de Amerikanen van nu niet graag aan herinnerd worden.
    En ook de start van ‘The American Dream’. De start van het grote kapitalisme en uitbuiting waar we nu de bittere vruchten van plukken.
    Maar het goede nieuws is dat dat kan stoppen en dat het bezig is te stoppen want mensen worden meer en meer wakker. We leren dat wij op grote schaal gemanipuleerd zijn door overheden, banken, wetenschap, media etc. etc. Het 100ste aapje is al over de dam! 🙂
    Als wij, naast wat allemaal al aan het licht is gekomen, ook gaan ontdekken dat wij, de mens een creatie zijn van…een creator? of een hogere macht? dat wij letterlijk in hetzelfde gefabriceerde (!) schuitje zitten…dat de aarde een gesloten leefomgeving is die wij met zorg moeten behandelen, ja dan zal er iets gebeuren waar onze huidige manipulerende machthebbers niet blij mee zijn. Dat ze niet onder de grond hoeven te vluchten in hun DUMB’s want dat zal ze totaal niets helpen…! Deze tijd wordt ook wel eindtijd genoemd in de bijbel, omdat er naar mijn idee wel een ‘afrekening’ plaats gaat vinden.

    1. Treowd

      Hoe is het zo mis gegaan?
      Met de ‘ontdekking’ van Amerika begon alle ellende. En onze jongens van de VOC deden ook graag mee.

      Ook over die geschiedenis is gelogen en zijn er vele zaken verdraait neergezet. Dat er wat matrozen nodig waren die vanwege erbarmelijke armoede de tocht waagden is te begrijpen maar wiie hadden hierin de leiding? En wie hadden de leiding in de nieuwe wereld?
      De crypto-joden Ga zelf maar op onderzoek uit…..
      http://www.i24news.tv/en/news/international/europe/131231-dutch-rabbi-jews-were-deeply-involved-in-slave-trade

          1. Douwe Bericht auteur

            Het gaat hier altijd om individuen, individuen die de vrije wil en vrijheid van mensen om hun eigen keuzes te maken niet respecteren en inplaats daarvan onderdrukken en vernietigen.

            En zo makkelijk is de oplossing dus ook. Als eerste kijk waar je zelf de vrije wil en vrijheid van anderen om eigen keuzes te maken niet respecteert. Ten tweede welke partijen in je omgeving onderdrukken en vernietigen jouw vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken. Zorg er vervolgens voor dat je zelf meer en meer de vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken van zowel jezelf en anderen meer en meer gaat respecteren. En als je die tweede partij(en) eenmaal geïdentificeerd hebt kijk dan hoe je jezelf ervan los kunt maken en hoe je je eigen nieuwsgierigheid, interesse en passie volgen zo goed mogelijk kunt optimaliseren.

            Door wandaden van individuen te plaatsen onder globale etiketjes als moslims, negers, joden, blanken, mannen, vrouwen, hetero’s, homo’s is zo onzinning en speelt alleen maar in de kaart van de elite. Verdeel en heers. Laat mensen niet als individuen identificeren maar als onderdeel van een groep en zet dan die groepen tegen elkaar op. Neem zelf verantwoordelijkheid voor je leven en als anderen het dan ook willen dan hebben ze een voorbeeld om het van over te nemen.

          2. Treowd

            Als je iets probeert aan te kaarten wat men anders heeft neergezet dan geschiedenis laat zien omdat men de media beheerst zul je toch de ware verantwoordelijken moeten benoemen anders blijven leugens in leven.
            Wat mensen daar verder mee doen is aan hun. En ja ook die groep opereert nu nog nog steeds vanuit die verdeel en heers agenda, het zal mij ook niks verbazen als de famileis die je aanhaalt in dit artikel familiair te verbinden zijn met die groep welke ik tracht aan te halen.

          3. Douwe Bericht auteur

            Ik vind het wat raar dat wat je post allemaal onder het etiket van ‘de joden’ wordt geschoven. Dat is precies hetzelfde als wat de elite probeert te doen. Namelijk het zijn ‘de moslims’. Het zijn ‘de marokkanen’.

            Door het zo vaag te houden probeer je de schuld van individuen naar een hele groep te schuiven en daarmee demoniseer je een hele groep inplaats van de verantwoordelijke partijen die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor de ellende.

          4. Treowd

            Dan lees je niet echt goed beste Douwe, er staat namelijk – crypto-joden.
            Dat is nu juist het opmerkelijke verschil in deze.

          5. Douwe Bericht auteur

            Waarom niet gewoon de namen noemen. Wie heeft wat gedaan, voor en achternaam. En leg uit hoe ze de vrije wil en vrijheid van mensen onderdrukken en vernietigen.

            Want dat is het probleem, mensen die de vrije wil en vrijheid van anderen onderdrukken en vernietigen. Niet welke kleur ze zijn, welk geloof ze hebben, welke sekse of geaardheid ze hebben etc.

            Mensen die de vrije wil en vrijheid van mensen om eigen keuzes te maken respecteren zijn ok. Mensen die dat niet doen zijn psychopaten. Verder is elk etiket in mijn ogen onzinnig en afleidend. Zelfs een etiket als crypto joden is indirect een heel geloof alsnog negatief bestempelen door die naam ermee te associeren.

            Crypto Moslims zijn verantwoordelijk voor terreur… Het is nog steeds een etiket om een hele groep met een negatief iets te stigmatiseren alleen zogenaamd verhuld. En dat is een verdeel en heers techniek. Nee psychopaten zijn verantwoordelijk voor terreur. etc. etc.

            De enige helder aanwijsbare groep psychopaten die iedereen nu kan identificeren is de huidige heersende klasse. Die beperken ieders vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken. Maar raar genoeg vinden de meeste mensen dat prima…

            Statisme: Het gevaarlijkste geloof (met Larken Rose)
            https://www.youtube.com/watch?v=VHpkQZErm7g

          6. Treowd

            Waarom niet gewoon de namen noemen

            Dat wordt o.a gedaan in de bijgaande linken. Wie de schoen past trekke hem aan. Voor de rest ben ik het redelijk met je eens, behalve op het punt dat het slechts die heersende klasse is. Bewust mogelijk wel , maar onbewust zijn er vele slachtoffers van de valse geschiedenis, als je b.v onderzoek doet naar het ras genaamd joden, dan kun je uitvinden dat het ras niet kan bestaan maar dat het zogenaamde ras ontstaan is door geschiedenisvervalsing. Het kan nl. niet zo zijn dat als je het van oorsprong judaische jdse geloof adopteerd je door de jaren heen plots een nieuw ras bent geworden welke voorheen nooit heeft bestaan. Dan ben je volgens mij een bepaald ras wat het joodse geloof heeft aangenomen maar dan kun je nooit jood worden want dat ras bestond en bestaat eigenlijk niet.

            Juist door die vervalsing lijkt het alsof dat wel zo zijn maar dat zijn leugenachtige wortles , waardoor er nu nog vele slachtoffers ontstaan want dat zijn als het ware ontheemden die aannemen iets te zijn wat in werkelijkheid niet bestaat. Er is een ras geweest welke van oorsprong Edomites zijn (europese ras) welke het Judaise geloof aannam en zichzelf daarna als joden bestempelden als zou het een ras zijn dat terwijl ze het jodendom (geloof) accepteerden of adopteerden.

            Er bestaat ook geen ras genaamd moslims dat zijn nl gelovigen die het Moslim geloof anhangen. Als je spreekt over de groep Moslims spreek je over de gelovigen die het Moslim geloof aanhangen dat zijn verschillende rassen, maar daarmee onstaat er niet een nieuw ras.

            Het ontspringt van het judaische geloof van de stam van Judah een van de 12 stammmen van Israel vandaar ook het contrversiele boek de 13 de stam aka The Thirtheent Tribe dat slaat als het ware op die ene groep die zichzelf plots joden zijn gaan noemen dat terwijl ze het geloof adopteerden. Daarmee stoten ze the eigenlijke tribe of Judah uit en vervalsen ze de geschiendenis want dat zijn de ware Hebreeuwen met het oorspronkelijke joodse geloof welke een oorsprong kent in het Midden-Oosten precies op die plek waar die valse claimende zgn.tribe (stam, ras) cliamt dat die heilige stad en grond aan hen toebehoort.

            Toevalligerwijs zijn die ware Hebreeuwen (lees : ware oorspronkelijke Joodse/Judaise gelovigen) donker van huidskleur en een ander ras dan de claimende uitverkorene groep in die regio afstammend van de Edomites (het europese ras) Diegenen die twijfelen kunnen een DNA test ondergaan en zullen kunnen opmerken dat hun DNA van de Edomites afstamt en dus van oorsprong van die groep afstammen die zichzelf door de geschiedenis heen onterecht als joods ras besmpeld hebben daar men oospronkelijk slecht het geloof konden adopteren maar daarmee geen nieuw ras konden zijn/worden.

          7. Treowd

            Excuus voor de taalfouten moest zijn – joodse – bestempeld-
            Beetje te snel getypt

          8. Treowd

            Nog even over het stigmatiseren het is nergens mijn bedoeling te stigmatiseren , mensen uit te sluiten oid. Ik ben voor het samenkomen van alle mensen van alle rassen op deze Aardkloot. Met elkaar in harmonie levend en met en in de Natuur elkaar respecterend en in hun waarde latend samen in wijsheid filteren dat die ware waarden moreel de juiste zullen zijn. Ik begrijp dat er culturele verschillen zullen zijn en door evolutie zullen die verschillen wijselijk door een filter gaan en er de ware parels over blijven.
            Onze verschillen kunnen nu juist onze schatkisten zijn als we vol Liefde met elkaar in gesprek gaan zonder enige vooroordelen of dogmatische denkwijzen. Laat de Wijsheid die van het meest WIJZE afkomsig is de intelligentie die vele namen kent hierin onze wegwijzer zijn.

            Je hebt verder gelijk het is die psychopatische groep welke de rotte appel in de mand is , Je ergste vijand is je grootse leermeester…

          9. Douwe Bericht auteur

            Helder dan zijn we dat eens in ieder geval. Dat we niet moeten stigmatiseren en mensen op kenmerken buiten wat ze doen wegzetten.
            En je hebt gelijk qua dat er natuurlijk meer partijen zijn die kwaad doen naast de heersende klasse.

            Ik noem die echter specifiek omdat die hier en nu helder aanwijsbaar is en ik soms wat moe wordt van de hypocrisie van mensen. Ze zeggen dat ze een vreedzame wereld willen maar tegelijkertijd willen ze ook een organisatie die continue dwang en geweld gebruikt… Overheden hebben in de vorige eeuw alleen al voor meer dan 262 miljoen doden gezorgd, dat is meer dan er in alle internationale oorlogen in die eeuw zijn omgekomen… En ook vandaag de dag worden landen geborbardeerd, mensen gedroned, en hele bevolkingen hun vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken wordt hardhandig onderdrukt en vernietigd. En onze Nederlandse overheid doet daar vrolijk aan mee, en wij financieren zelf die oorlogen en al die onderdrukking door vrolijk belasting te blijven betalen. Het kwaad is helemaal niet verhuld. Het is volkomen zichtbaar en duidelijk aanwezig als je het mij vraagt. Maar raar genoeg maken mensen zich liever zorgen om de scapegoats die door de daadwerkelijke aggressors worden aangewezen. Zolang wij ons geloof in een rechtmatige heersende klasse niet willen opgeven, en via belasting en stemmen dit soort structuren actief blijven scheppen dan zie ik heel weinig structureel veranderen.

            Vrede willen maar erop staan dat we dwang en geweld institutionaliseren is wat tegenstrijdig met elkaar.

            Er zijn gelukkig tegenwoordig zelfs 3 gratis boeken beschikbaar gesteld zodat mensen zichzelf kunnen bevrijden uit hun levenslange hersenspoeling van Statimse.
            -) Het einde van al het kwaad door Jeremy Locke
            -) Het meest gevaarlijke geloof veroorzaakte 262 miljoen doden in de vorige eeuw
            -) VRIJHEID – Een praktsiche gids naar een vreedzame en vrijwillige samenleving

      1. Ariën Ebeltjes

        Mensen, trap niet in die zogenaamde Blije bank.
        Ik geloof wel in de goede bedoelingen van die meneer Bernard, alleen jammer dat hij de plank mis slaat.
        Er wordt een beeld geschetst als deze families de duivel zelf zijn.
        Ik denk dat deze families niet zo slecht zijn maar gewoon slim met het systeem om zijn gegaan.
        Ik denk als jullie familie destijds in de zelfde schoenen zouden staan ze ook die keuzes gemaakt zouden hebben.
        Het systeem (kapitalisme) is een verdorven systeem.
        Elke vorm van credit systemen zijn onrechtvaardig.
        Dus overstappen naar een Blije bank blijft hetzelfde.
        Als de mensheid constructief een nieuwe weg in wil moeten we gaan delen en af van die credit systemen.
        De realiteit is dat we die systemen niet nodighebben.

  13. bernadette

    Marcel ..Correct
    Aladin …helemaal correct .

    Columbus historie..
    De indianen die ontheemd werden van hun land
    En wat ze de Native Americans NU aandoen …waar stopt dit.

    http://delangemars.nl/2016/09/18/journalistiek-een-misdaad-de-vs-north-dakota/#comment-14410

    Deze tijd wordt inderdaad de eindtijd van de Bijbel genoemd .

    En wat doen ZIJ ons aan …waar stopt dit ?

    http://delangemars.nl/2016/09/19/iedere-53-meter-een-beveiligingscamera-en-vergiftiging/

    Die 8 -11 families moeten wel heel veel van ons – mensheid houden.

    1. Douwe Bericht auteur

      Wij financieren al dat kwaad en onderdrukking zelf via onze belastingen. Ik val wellicht wat in herhaling. Maar zolang mensen nog geloven in een legitieme heersende klasse zullen alle psychopaten die kant op migreren omdat er een heel apparaat voor ze klaarligt om te misbruiken…

      Ik zou echt iedereen die een interesse in vrijheid heeft, een vreedzamere wereld wil, meer gerechtigheid wil willen aanraden deze drie boeken die allemaal gratis downloadbaar zijn rustig door te lezen en de materie die daarin uiteen wordt gezet tot je door te laten dringen.

      -) Het einde van al het kwaad door Jeremy Locke
      -) Het meest gevaarlijke geloof veroorzaakte 262 miljoen doden in de vorige eeuw
      -) VRIJHEID – Een praktsiche gids naar een vreedzame en vrijwillige samenleving

  14. Marcel

    Ja ik snap wel hoe de mens voorheen meer verbonden was, maar bedankt Alindin en Bernadette voor je mooie verhaal.
    Waarbij ik wel moet opmerken, dat het ook in volkstammen onderling heftig aaan toe kon gaaan. ook toen was er geweld.

    @Hans,

    Maar de vraag is/was wat doe ji dan precies met die wijsheid?
    Daarin blijft je reactie te abstract..

    Overigens een huis staat ook in een andere dimensie binnen deze werkelijkheid.
    In mijn “hoger” zijn ben ik een ander wezen en die zie ik ook staan. daar helpt mij de theorie van kwantumfysika niet om dat theroretisch te bevatten.

  15. Aladin

    Hmmm…volgens het calvinisme is ieder mens -onder bepaalde omstandigheden- geneigd tot het kwaad.
    Dat is wel wat we steeds zien gebeuren, een aantal slimmeriken nemen het voortouw een aantal volgen met ‘boter op het hoofd’ en de massa kijkt tv en drinkt bier. Dit is allemaal zeker niet gebonden aan geslacht, ras, kleur of geloof…
    De menselijke opdracht is idd om ons meer te bekwamen in liefde ipv angst. en dan kunnen we alleen bij ons zelf beginnen. Ik denk niet dat het behoren tot ‘het kwaad’ je ooit gelukkig kan maken.
    Ik vraag mij wel af: we leven in een dualistische wereld, Yin en Yang…kan de mensheid ooit helemaal bevrijd worden?

    1. Douwe Bericht auteur

      Hangt een beetje van je perspectief waarmee je identificeert af. Als je vanuit je menselijke poppetje redeneert is alles wat het voortbestaan bevordert goed te noemen en alles wat het vermindert zal waarschijnlijk het etiketje kwaad krijgen.

      En vanuit die identiteit is dat ook het enige logische om te doen in mijn ogen.

      Vanuit eenheidsbewustzijn zijn er geen oordelen. Een rassenoorlogje of een nucleaire holocaust meer of minder is net zo mooi en prima als wereldvrede en wereldwijd de honger uitbannen. 🙂

      Het komt uiteindelijk aan op wat wij willen en wat we vervolgens in de fysieke wereld praktisch doen om dat te realiseren.

      1. Aladin

        Als we uit eenheidsbewustzijn gaan kijken hoeven we idd niets wat gebeurt ons meer aan te trekken.
        Krisnamurti zei het al, he?
        Dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken om die 8 of 10 families…banken, onrecht of welke psychopaten ook.
        Ik snap die redenering en opvatting maar als mens in deze wereld hebben we direct te maken met deze wereld, we staan er met twee voeten in en we maken de nadelige effecten aan den lijve mee…

        1. Douwe Bericht auteur

          Juist we ervaren dualiteit. dat is wat sommigen 3rd density noemen. En we ervaren dualiteit om zo onszelf beter te leren kennen. Het expandeert ons bewustzijn. We leren wat we wel en niet leuk vinden, we leren empathie kennen, we leren wreedheid kennen en kunnen vanuit dat alles voor onszelf datgene kiezen wat onszelf het meeste aanspreekt.

          Wil je je medemens respecteren ongeacht geloof, seks, ras, kleur, geaardheid en zie je in dat in die zin al het leven uitiendelijk inherent respect verdient. Of wil je je lekker superieur voelen aan mensen met een ander etiketje dan jezelf en je daar druk over maken en daar haat tegen zaaien en mee op de vuist.

          Het mag allemaal en het gebeurt ook allemaal en zo leren we allemaal stapje voor stapje weer wat meer. Het klinkt wat bizar soms maar ik vind het oprecht prima als mensen een derde wereldoorlog willen. Als wij als individuen in het collectief blijkbaar nog steeds geloven dat andere mensen bestrijden en hun vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken onderdrukken en vernietigen op de een of andere manier ons een voordeel zal opleveren, dan stoppen we dat in onze collectieve spiegel en dan krijgen we die frequentie terug . En dat is dan dus wat op dat moment ook het meest relevant voor ons als collectief is.

          Persoonlijk denk ik dat we als mensheid juist geweldig samen zouden kunnen leven in vrede. Dat we juist elkaars vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken respecteren en zo van elkaars verschillen en talenten kunnen genieten waar dat samenvalt met wat wij willen.

          Daarom is persoonlijke ontiwkkeling in mijn ogen de enige weg eruit. Mensen hebbben vrije wil en hun handelen schept de wereld om hen heen. En wij hebben elke dag opnieuw de keuze waar we onze tijd in steken en hoe we de wereld om ons heen in die zin veranderen.

          There is only the understanding of the thing that needs to be taught to every child on the planet, and that is the knowledge that every single individual on this planet is already powerful as he or she needs to be to create any reality desired, without having to hurt yourself, or anyone else, to get it. That’s how powerful you are.
          ~Bashar – Quest for Truth

  16. bernadette

    Douwe ..Aladin..

    Als mensen dagelijks naar de TV kijken en men krijgt deze Fictieve false flags te zien ,
    dan raken de mensen van hun padje af, met die mind fuck …ehh, Mind Controle.
    Het is toch gewoon niet te geloven … net echt.

    Krijg de wereldse TV kijkers dit maar eens uitgelegd .
    De leugens regeren .
    Wat voor Bril moeten mensen nog op zetten om DIT te kunnen doorzien.

    http://www.gaiatv.dk/da/arkiv-omc/open-mind-conference-dk-2016/ole-dammegard-es-the-global-tour-of-terror-continues

    1. Douwe Bericht auteur

      @ Bernadette

      In de tijden van het internet is jezelf niet willen verdiepen in o.a. zaken als valse vlaggen toch ook echt wel een beetje een eigen keuze. Sommige mensen zijn er wellicht gewoon nog niet aan toe. Het postitieve punt is dat de psychopate elite door telkens meer mensen wordt doorzien. En hoe meer mensen hier over praten en hun informatie weer verder delen met familie, vrienden, collega’s, etc… Als vervolgens ook genoeg mensen ophouden naar de pijpen te dansen van deze psychopate eltie en inplaats van hun kracht aan ze weg te geven dan zullen we allemaal zien dat we prima op een respectvolle manier met elkaar kunnen samenleven.

      Maar goed zolang mensen geloven dat ze hun verantwoordelijkheid kunnen afschuiven op anderen en simpelweg geloven dat wat zij doen niet uitmaakt dan zal dit nog even duren. Als mensen gewoon begrijpen dat zij zelf hun eigen baas zijn en dat zij met hun handelen letterlijk een wereld van verschil kunnen maken voor zichzelf en hun medemens dan kunnen meer en meer mensen hun energie en arbeid steken in een wereld die harmonischer is zowel met moeder aarde als met elkaar dan nu het geval is.

      En daar kunnen mensen mee beginnen door simpelweg meer en meer hun eigen nieuwsgierigheid, interesse en passie te gaan volgen. Het is een stuk bewustzijnsgroei en als mensen dat een keer begrijpen en ervaren hebben dan gaat iedereen die wakker is stappen in de goede richting zetten.

      Maar begrijp dat we van niemand daarvan afhankelijk zijn. Het begint bij onszelf. Hoe kunnen wij met meer respect omgaan met onszelf, de mensen om ons heen en moeder aarde. Hoe kunnen we onze geloofsystemen die vaak van generatie op generatie zijn doorgegeven onderzoeken en transformeren. En hoe kunnen we deze nieuwe bewustzijnsstaat vervolgens praktisch handen en voeten geven voor onszelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *