De waarheid over ons onderwijssysteem met John Taylor Gatto

11703155_421981821318924_5566954550734039721_nMet een waardering van 9.2 uit 10 op IMDB is dit een fascinerende lezing waarin John Taylor Gatto ingaat op het hoe en waarom van ons huidige onderwijssysteem. Hij gaat daarbij uitgebreid in op de krachten achter de samenleving die dit onderwijssysteem, wat we tot op de dag van vandaag gebruiken, hebben opgezet. Social engineering in pure vorm. Naast onderwijs komen daarnaast vele andere machtsstructuren aan bod zoals mainstream media, grootkapitaal, verschillende overlegclubs zoals The Council on Foreign Relations, etc.

Gatto is een man die 30 jaar zelf in het onderwijs actief is geweest en daarbij een prachtspreker is. Hij legt uit hoe hij meermalen tot beste docent van het jaar in New York werd uitgeroepen. Hij geeft aan dat je kinderen hun inherente interesses serieus moet nemen en ze daarin moet ondersteunen en ze in staat moet stellen vooruitgang te maken op dat gebied. Moeilijker is het niet volgens Gatto en hij heeft hier grote successen mee geboekt.

John-Taylor-Gatto-quote

Deze bijna 6 uur materiaal van hem zal eenieders denken op ons huidige verplichte onderwijssysteem voorgoed veranderen.

Voor eenieder die zelf naar school is gegaan en of kinderen heeft die naar school gaan is dit een must see. En ik denk dat dit verhaal aanleiding geeft om in Nederland ook het gehele onderwijssysteem volledig op de schop te gooien. Kortom een echte aanrader.

De overige delen zijn in deze afspeellijst te vinden.

The Ultimate History Lesson is a 5-hour journey examining the history, root-causes, and consequences of public schooling. Former New York City and New York State School Teacher of the Year, John Taylor Gatto, illustrates HOW and WHY our public schools are dumbing us down… and what We can do about it.

Gatto_weapons_instructionWith more than 200 footnotes, and more than 30 classic texts referenced; this 5-hour interview session, memorializing John’s research, publications, and life experiences, forms an impeccable family resource and reference library of The Underground History of American Education and its effects on 21st Century America.

Each hour focuses on examining the evolution of ideas, which manifest today in the phenomenon of public schooling. By dissecting the history and presenting you with the references, you’re left at the end of each hour, with a copious amount of information to digest; from which you can continue your own personal journey of discovery.

This interview also includes solutions, documents, and references; asking only that you consider the information – THINK FOR YOURSELF – and communicate with others in order to share a higher-level of awareness. This presentation is offered as a public service thanks to the generosity of the subscribers of the Tragedy and Hope online community, which is an international research and study group, composed of individuals who have screened our productions, and seek to take the next-steps in enacting strategic solutions. Written by T&H

Ik moet zeggen dat ik na zelf het hele schoolsysteem te hebben doorwandelt en nu dit en ook eerdere verhalen hierover hoor, ik me redelijk geestelijk mishandelt voel door de Nederlandse overheid en ons verplichte onderwijs systeem.

Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken en in welke hoeken er oplossingen gezocht kunnen worden. In hoeverre willen we onze kinderen en kleinkinderen nog blootstellen aan dit systeem met deze kennis van Gatto in het achterhoofd?

John-Taylor-Gatto-quote2

Op de hoogt blijven van nieuwe berichten? Like ons op facebook en/of volg ons op Twitter!
Een nieuw gezichtspunt leren kennen, iets geleerd en/of gelachen? Overweeg een donatie/vrijwillig abonnement.

Aanverwante artikelen en informatie:
-) Tragedy and Hope Communications – online community
-) Youtube Kanaal van Tragedy and Hope
-) Boeken van John Taylor Gatto op Amazon
-) Tragedy and Hope by Carroll Quigley(PDF) & hier het audioboek
-) Wikipedia – Prussian Education System
-) Staatsonderwijs – Indoctrinatie tot blinde gehoorzaamheid
-) Documentaire – Schooling the World
-) Facebookgroep van Nederlandse ouders die hun kinderen thuisscholing geven
-) TED Talk, Ken Robinson – How schools kill creativity
-) Online gratis onderwijs, een overzicht

7 gedachten over “De waarheid over ons onderwijssysteem met John Taylor Gatto

  1. Douwe Bericht auteur

    En hier de 6 ware functies van dat type onderwijs.

    Gatto spreekt hierover na 4 uur en 50 minuten in de video. Ik kon dit artikel erover vinden waar de principes staan uitgeschreven.

    http://theinnovativeeducator.blogspot.no/2013/02/6-principals-of-secondary-education.html

    6 basic functions of school

    1) The adjustive or adaptive function.
    Schools are to establish fixed habits of reaction to authority. This, of course, precludes critical judgment completely. It also pretty much destroys the idea that useful or interesting material should be taught, because you can’t test for reflexive obedience until you know whether you can make kids learn, and do, foolish and boring things.

    2) The integrating function.
    This might well be called “the conformity function,” because its intention is to make children as alike as possible. People who conform are predictable, and this is of great use to those who wish to harness and manipulate a large labor force.

    3) The diagnostic and directive function.
    School is meant to determine each student’s proper social role. This is done by logging evidence mathematically and anecdotally on cumulative records. As in “your permanent record.” Yes, you do have one.

    4) The differentiating function.
    Once their social role has been “diagnosed,” children are to be sorted by role and trained only so far as their destination in the social machine merits – and not one step further. So much for making kids their personal best.

    5) The selective function.
    This refers not to human choice at all but to Darwin’s theory of natural selection as applied to what he called “the favored races.” In short, the idea is to help things along by consciously attempting to improve the breeding stock. Schools are meant to tag the unfit – with poor grades, remedial placement, and other punishments – clearly enough that their peers will accept them as inferior and effectively bar them from the reproductive sweepstakes. That’s what all those little humiliations from first grade onward were intended to do: wash the dirt down the drain.

    6) The propaedeutic function.
    The societal system implied by these rules will require an elite group of caretakers. To that end, a small fraction of the kids will quietly be taught how to manage this continuing project, how to watch over and control a population deliberately dumbed down and declawed in order that government might proceed unchallenged and corporations might never want for obedient labor.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *