Gezond, sterk en gelukkig met de Wim Hof (The Iceman) methode

In mijn zoektocht naar ademhalingsmethoden in verband met het verder integreren en verbeteren van het channelen waar ik tegenwoordig op redelijk intensieve methode mee bezig ben kwam ik via de YouTube bij wat filmpjes van Wim Hof terecht.

Wim Hof is de houder van 26 wereldrecords en leert met zijn methode van ademhalingsoefeningen, fysieke & mentale focus en blootstelling aan de kou hoe mensen gezonder, sterker en gelukkiger kunnen worden.

Na hier een beetje mee geoefend te hebben en de interessante resultaten te ervaren deel ik zijn methode hier graag met lezers van dit blog.

Hier een uitleg in drie stappen.

Een zeer heldere en bondige uitleg van zijn methode in 5 minuten.

Dan een wat langere aflevering van VICE met Wim Hof en de buitengewoon interessante resultaten die hij heeft bereikt. Daarnaast leert de VICE crew zijn methoden en dat wordt onder meer gedemonstreerd doordat ze op het einde gezamenlijk met Wim in een korte broek een besneeuwde bergtop in Polen/Tsjechië beklimmen.

En tot slot een lang gesprek van Wim Hof met Joe Rogan waar ze diep op het leven van Wim Hof en zijn methoden ingaan. Fascinerend en leerzaam.

En als aanvulling op bovenstaand gesprek is er ook nog dit gesprek:
Joe Rogan Experience #865 – Wim Hof.

Voor mensen die meer willen weten heeft Wim Hof een eigen YouTube kanaal. Daarnaast heeft hij heeft een website – www.wimhofmethod.com – waar mensen onder meer een gratis cursus van de basis van zijn methode kunnen volgen. En er is ook een Facebookgroep met meer dan 97.000 leden waar mensen lid van kunnen worden om zo ervaringen uit te wisselen met andere geïnteresseerden in zijn methode.

Voor de duidelijkheid, ik heb mezelf alleen nog gericht op de ademhalingsoefening die hij gebruikt en niet op de overige onderdelen van zijn methode. Ik ben dan ook erg benieuwd als mensen zelf al ervaringen hebben met zijn gehele methode. Ervaringen zijn van harte welkom in de reacties!

Aanverwante artikelen en informatie: 
-) YouTube kanaal van Wim Hof
-) Website Wim Hof met gratis basiscursus
-) Facebookgroep met beoefenaars van over de hele wereld met meer dan 97.000 leden

-) Een gezonder leven begint bij jezelf, eet jezelf gezond en oud!
-) Hoe word je 100? Oud worden in de praktijk!
-) 10 veelgebruikte manieren hoe mensen zichzelf goed / beter laten voelen
-) Innerlijke vrede, je passie volgen en multidimensionaliteit
-) Volg je nieuwsgierigheid, interesse en passie met integriteit en zonder verwachtingen

9 gedachten over “Gezond, sterk en gelukkig met de Wim Hof (The Iceman) methode

  1. Douwe Bericht auteur

    En zoals Wim Hof zelf zegt, ervaren is weten. Hier twee begeleide ademhalingsoefeningen voor de liefhebber. Doe dit op een bed of een bank het liefst liggend op je rug want je kunt wat licht in je hoofd worden.

    Wim Hof The Iceman Demonstrates His Breathing Technique with Lewis Howes

    Wim Hof Guided Breathing (3 rounds with onscreen timer)

    Reageren
    1. Douwe Bericht auteur

      Instructions:

      Wim Hof Method:

      – Lay in a comfortable position. It is best to not use a pillow or only a small one so that your spine and neck are in alignment.

      – Breath deep for either 2 to 3 minutes or just take about 30 deep inhales and exhales -Breathing pattern is fully in, as much as you can, and then exhale is a comfortable “letting go”, DO NOT blow the air out in full or force it out.

      – Hold Breath – Once you get past 2 minutes or 30 breaths, the number is not important, let go of the breath fully and hold in the exhale, not taking another breath. Relaxing into your body and mind going deep allow yourself not to breath for at least a minute and up to 3, however long you can go for.

      – Breath deep and hold – Once you cannot hold any longer take a full inhale and squeeze, feel the energy radiating up your spine for 15-20 seconds as you hold the breath during your inhale. To create further awareness you can tap with your hands parts of your body such as your abdomen, your chest, your head and your third eye to active your chakras and your brain stem and pineal gland. Imagine moving the energy around in these areas. Also imagine an egg of light for love and protection around you detoxing any negative energy and bringing positive energy.

      – Then let go and start the process of 30 breaths over again. Do a minimum of three rounds up to as many as you’d like. The more you do, the deeper you will go and more you will hold your breath and get all the benefits.

      – Bonus – you can even do a horse stance or plank to see how long your can hold yourself while you are holding your breath. You will notice this time going up as you do this more and more and an ability to hold your breath longer, but don’t stress about the performance that’s just so you know you are improving.

      Shamanic Breathing:

      – Lay down in the same way with your head in alignment with your chakras.

      – Breath as aggressively as possible for 10 to 15 minutes.

      – Every 10 – 15 minutes you will stop and hold your breath. This I usually do on the inhale, as opposed to the last one the down breath.

      – Then after you can’t hold your breath any longer let it out slowly and start again.

      Other Tips:
      – I recommend putting coconut oil on your lips and mouth because it will be very drying and uncomfortable.

      – If you start to cramp or feel pain, try to breath into the pain and continue until it passes.

      Reageren
    2. Douwe Bericht auteur

      How to do Holographic Breathing – Free tutorial
      Learn Holographic Breathing in just 10 min – its a powerful transformative breathwork and can change your life for the better.

      Reageren
    3. Douwe Bericht auteur

      Shamanic Breathing Technique + LIVE DEMO
      Shamanic Breathing – An extremely powerful deep breathing technique that can be used to heal emotional trauma, purge neurosis, and create altered states of consciousness.

      Reageren
  2. formidabele

    Ben benieuwd hoe Hofman tegen die vreselijke indoctrinatie, veslaving, die Iphoons met zich mee brengt?
    En dat de gezondheidsweerstand van de mens ondermijnt?

    Reageren
    1. Douwe Bericht auteur

      Hij geeft vooral tips wat mensen kunnen doen om hun gezondheid te verbeteren. Hij praat in wat ik tot nu toe gezien weinig over wat mensen niet zouden moeten doen.

      Er is zoiets als eigen verantwoordelijkheid in deze wereld.

      Daarnaast kun je met je mobiele telefoon contact maken met mensen van over de hele wereld. Artikelen van deze website lezen, luisterboeken luisteren, interessante podcasts beluisteren etc.

      Inplaats van je druk te maken over anderen zou ik me vooral op jezelf richten. Volg je eigen nieuwsgierigheid, interesse en passie. Gebruik je eigen vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken en gun en geef andere mensen diezelfde ruimte.

      Reageren
  3. piet

    Ik neem sinds twee jaar iedere ochtend een koude douche. Dat is ooit begonnen om de pijn te verlichten ten gevolge van een chronische blessure. Want koude werkt ontstekingsremmend en dus remt het de pijn af. De kunst van koud douchen is om de kou helemaal toe te laten. Dat heeft me toch wel een jaar geduurd voor ik zover was, want dat toelaten van de koude is erg subtiel ook omdat ik zo geprogrammeerd ben dat ik net als ieder ander reageer met afweer op koude. In de winter neem ik af en toe een duik in de rivier als de temperatuur rond het nulpunt ligt. De kick daarvan is gelegen in het weer uit het water komen en in de buitenlucht het lichaam enorm voelen gloeien, dat is heel bijzonder. Koud douchen is een routine geworden waar ik niet meer buiten kan, het voelt gewoon erg goed aan. Ook ben ik in die periode op de vloer gaan slapen en heb mijn matras vaarwel gezegd. Ik slaap nu op een dubbelgevouwen slaapzak en geniet enorm van de voordelen. Ik val direct in slaap en sta s’morgens vroeg meteen op na een nacht van ongeveer 6 uur slaap. Ik slaap korter en ook beter dan toen ik nog op een matras sliep.

    Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.