Zelf leren channelen – Oefening 1 van 7: Een relaxte staat van zijn bereiken

Op het moment zijn we hier lokaal met een groepje mensen bezig om zelf te leren channelen. Dit is erg leerzaam en het is ook fijn om samen met andere mensen met interesse in dit onderwerp op regelmatig basis bij elkaar te komen en onderling ervaringen en tips te delen.

Voor de mensen die nog niet weten wat channelen precies is kunnen deze twee artikelen uitkomst bieden.
-) Innerlijke vrede, het volgen van je passie en multidimensionaliteit
-) Pim en Wieteke leggen helder uit wat channelen is

Voor mensen die ook interesse hebben om dit zelf te leren starten we hier een 7 delige serie waarin we 7 oefeningen volgen uit het boek:  Opening to Channel – How To Connect With Your Guide. (Download hier de 7 oefeningen en het boek in PDF vorm)

De oefeningen zijn op het moment nog in het Engels. Mochten mensen hier willen helpen met een vertaling dan is dat zeer welkom. Hierbij de eerste oefening. (Download de oefening als tekstbestand)

Je kunt de oefening alleen thuis doen maar het kan ook leuk zijn om anderen uit te nodigen om zo met een groep jezelf het channelen meester te maken.


Step 1 – Achieving a Relaxed State

Goal:

This exercise is basic preparation for channeling by learning how to relax. We want your experience of channeling to be relaxing, easy, and joyful.

Preparation:

Pick a time when you will be undisturbed for at least ten or fifteen minutes. Turn off the phone. If other people live with you, let them know you want to be left alone and close the door. It is amazing how a peaceful, meditative state can attract children and people who suddenly want to talk to you. Create an enjoyable, soothing environment around you. Wear loose clothes; it is important to feel comfortable. Pick a time when you feel wide-awake. If you have just eaten or if you are tired, wait until later. Put on some soothing, gentle, calming music.

Steps:

1. Find a comfortable sitting position, on either a chair or the floor, which you can easily hold for ten or fifteen minutes.

2. Close your eyes and begin breathing calmly and slowly, taking about twenty slow and rhythmic connected breaths into your upper chest.

3. Let all your concerns go. Imagine them vanishing. Every time a thought comes up, imagine it on a blackboard, then effortlessly erase it, or imagine putting each thought into a bubble that floats away.

4. Relax your body. Feel yourself growing serene, calm, and tranquil. In your imagination, travel through your body, relaxing each part. Mentally relax your feet, legs, thighs, stomach, chest, arms, hands, shoulders, neck, head, and face. Let your jaw be slightly open, and relax the muscles around your eyes.

5. If you choose, imagine a bubble of white light around you. Imagine its size, shape, and brightness. Play with making it larger and smaller until it feels just right.

6. When you feel calm and relaxed and ready to return, bring your attention slowly back into the room. Savor and enjoy your state of calm and peace.

Evaluation:

If you feel more calm and relaxed than normal, not how you imagine others to feel, but for you, then proceed to the next exercise, Holding a Focus and Concentration.
If you do not feel more calm and relaxed than normal, either stop for now and do this exercise again at another time, or go back over the steps and spend more time relaxing each part of your body. Try inventing your own processes or thoughts that will bring you to a more relaxed and calm state.

If you are not successful at relaxing, usually it is sufficient to practice every day for twenty minutes or so for one to two weeks to grow accustomed to deeper relaxation and inner stillness. This regime is not absolutely essential, but helps you become accustomed to the state of mind that is best for connecting to a guide.


(Mochten mensen willen helpen bij het vertalen van bovenstaande tekst naar het Nederlands neem dan even contact met ons op)

De eerste stap is simpel genoeg. Het gaat erom dat je simpelweg een rust en vrede in je hoofd krijgt en dat je je relaxt voelt. Wij gebruiken in deze stap soms ook een korte begeleide meditatie zoals die hieronder.


Zet deze YouTube eventueel hier om naar MP3 formaat

Zoals de oefening al zegt. Als je je na het doen van de oefening en/of eventueel deze begeleide meditatie je jezelf relaxter voelt als voor de tijd dan kun je doorgaan met stap 2 wat in een volgend artikel aan bod zal komen. Het kan handig zijn om deze oefening regelmatig te herhalen zodat je telkens sneller een relaxte staat van zijn kunt bereiken.

Vragen zijn van harte welkom hieronder.

Aanverwante artikelen en informatie:
-) Zelf leren channelen – oefening 2 van 7: Concentratie en focus vasthouden
-) Innerlijke vrede, het volgen van je passie en multidimensionaliteit
-) Pim en Wieteke leggen uit wat channelen is
-) Tips om zelf te (leren) channelen van channelaars Pim en Wieteke
-) Wat kun je met channelen in de dagelijkse praktijk?
-) Download hier de 7 oefeningen en het boek in PDF vorm

4 gedachten over “Zelf leren channelen – Oefening 1 van 7: Een relaxte staat van zijn bereiken

  1. Anoniem

    Mijn tekst was niet goed. Ik wilde zeggen: waarom de authoriteit van engelen en andere ‘hogere’ waarden opzoeken als de belangrijkste waarde van je leven en jezelf in jou aanwezig is, zoals andere door jou aanbevolen boeken aangeven

    Reageren
    1. Douwe Bericht auteur

      Door leren te channelen leer je contact te maken met je hogere/bredere aspecten van jezelf. Je leert dus meer van jezelf kennen. Dat is niet iets externs maar iets interns. Je leert via channelen je eigen multidimensionale aspecten kennen.

      Dat proces is simpelweg te leren en via bepaalde oefeningen kunnen mensen dat sneller leren. Dat hoeft niet maar het mag wel. Dit boek en deze oefeningen hebben voor mijzelf goed gewerkt en in het veld zie ik dat dit boek vaak wordt aangeraden omdat het blijkbaar een goede instructiegids is.

      Maar als jij wilt leren channelen dan kun je dat ook gerust op andere manieren doen. Volg ook hierin je eigen nieuwsgierigheid, interesse en passie zou ik zeggen. 🙂

      Reageren
  2. Budh

    Ja ! Leuk heh die passies? ;
    Een Christen Fascist en een Moslim terrorist.
    Hebben omtrent hun Aliën een rare twist
    De ene noemt ‘m-Allah en de andere noemt ‘m-God.
    Dit is toch ook voor Aardse begrippen een beetje Zot ?

    ag

    Reageren
  3. Douwe Bericht auteur

    Ik vind zelf het begrip van Bashar van – All That Is – zeer helder de boel beschrijven.
    Dat omvat alles inclusief onszelf.

    Er zijn tussen individueel geïdentificeerd en eenheidsbewustzijn nog verschillende tussenstadia. In mijn ogen kun je via channelen contact maken met die transpersoonlijke lagen, net als archetypen dat in een bepaalde mate ook kunnen.

    Ik heb recent het boek van Ken Wilber gelezen met de titel No Boundarie. Die legt de verschillende lagen bewustzijn en hoe je daar tussen kunt navigeren ook wel heel helder uit.

    Voor de liefhebber is de PDF van hem hier vrij te downloaden. Eén van de helderste omschrijvingen die ik ben tegengekomen.

    Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.